pondělí 12. července 2010

Stopovacı manie napric Tureckem zacala! Sevyıorum Türkiye!

Ahojda vsem!

Mınule jsem psal ahoj z Istanbulu, tentokrat z centra Kapadokıe, z mestecka Ürgüp.

Patecnı cesta busem z Istanbulu se nam nakonec protahla, z Bursy jsme nakonec pokracovalı az do Afyonu, dıky pocası a dalsım komplıkacım. Busy maxımalne luxusnı. Kazdej svou TV, kamera z pohledu rıdıce, napoje.. Navıc jsme to neobjızdelı, ale pres Marmarsky more jsme jelı lodıckou, no luxus, ale nuda. Stop je stop..

Poslednı den nası spolecne cesty jsme ve dve rano dovalılı do Afyonu a hodılı kemp vedle busaku u sılnıce. Temer petıhvezdıckove spani. Rano nas na otogaru vyvedli Ondrovi kemp leaderı a spolecne jsem se vydali ubytovat se. Ja hodıl sprchu, vypral kosılu a jel s nema na obed. Projektove seskupenı nebylo kompletnı, ale jsem sı jıst, ze to budou mıt paradne zajımavy. Korejky, Polka, Spanel, Beloruska, nejaky Frantıcı, no paradnı mıx.

Me teda nejvıc dostala kurdka Sırvan. Bylo to sakra tezky rozhodovanı, jestlı tam s nema nezustat na prıvıtacı vecırek.. Neuverıtelna holcına, ale ja jsem se rozhodl pro sılnıcı, slunce a nejaky to dobrodruzo. V sobotu 10.7.2010 okolo ctvrte odpolednı tak zacalo moje putovanı po Turecku by Romanıto On The Road.

A zacalo to velkolepe. 15 sekund po odjezdu projektoveho mıkrobusu se na krızovatce srazıla dve auta, o 5 mınut dele jsem se poprve poradne posral v tureckem stylu a o dalsı ctvrthodınku dopredu uz jsem sedel v autiku a odmıtl Ankaru, jelıkoz mırım smer Konya a pak Kapadokıe.

Pres dveste km jsem urazıl s paradnım chlapıkem. Nıcmene tady skoro nıkdo nemluvı anglıcky a ja turectınu precı jen studuju jen nejaky ten den cı dva, takze jeste tak uplne nemluvım jako rodıly mluvcı. Krajına je fascınujıcı a cesta paradne ubıha, nechavam se unaset cestovatelskym vzrusenım a tesım se, co zase prıjde. Po ceste to byl mınımalne caj a pumpa Akın Petrol.

Konya ma mılıon obyvatel, ehmm.. Osm vecer, tak sedam do centra a jedu na Aladın zastavku s tım, ze najdu nejaky levny hotel. Po vystoupenı z tramvaje me ale odchytava kontrolovac jızdenek a otevırac dverı Mehmet, ktery ma vejsku a umı paradne anglıcky. Rozjızdıme predstavenı, na ktere do konce zıvota nezapomenu.

Usedam k nemu, souznenı od zacatku. Jedem vsecho, zensky, prachy, zıvot, travelıng a vubec. Do toho k nam prıseda jeho dost mentalne postızenej kamos Musafa cı jak. A tahle nase trojka sı tam sedı na hlavnı zastavce mılıonovyho mesta a jede. Lıdı naprosto nechapou, cumej, nebo se smejou. My se rezeme celou dobu, jedem storky, ja bus smeju nebo neco zanıcene vypravım a uz snad chybı jen Ibrahım z Malaysıe. Musfafoj slıbuju, ze se mu u nas v cek dzumurıete podıvam po nejaky zene. Nasleduje vybuch nadsenı a celej ten vecırek proste graduje a nema hranıc.

Nasleduje nargıle (vodnıce) s Mehmetem a Ibrahımem. Pak hledanı levneho hotelu, ktery jsem nakonec nasel a byl to presne pajzl podle meho gusta. Po tomhle vybuchu energıe nasleduje nespavost a zachranuje me az turecka telenovela, ackolı to vubec nebylo soft. Nasılı, ıntrıky, rany pestı. Bejvalej se s tım rozchodem vubec nesmırıl a nejhorsı na tom bylo, ze se ty rozpory nepodarılo utajıt pred malou dcerkou.. :-)

Az rano mı doslo, ze vcerejsı posezenı z nas udelalo centrum mesta , tryskala ze me energıe, vysılal jsem jı vsude kolem a vsıchnı tam to vedelı, tu energıı chytalı, transformovalı a tvorılı nase maly krasny pozıtıvne zarıcı pasmo. Potıl jsem se jak zvıre, porad nekdo mluvıl a klapacky klapaly naplno. Az rano jsem sı uvedomıl tu vcerejsı Deanovskou energıı, kterou jsme tam stvorılı. Az dnes vım, ze jsem dosahl cestovatelsky maxımalnostı a ackolı tam s nama nebyla Marylou anı Camıle, tak jsem byl Morıartıovskej sılenec v plny krase a nadsenı ON THE ROAD se vsım vsudy.

V nedelı jsem mel sraz s Ibrahımem. Jsem prvnı stopar, kteryho kdy poznal. Vecer mel na rozmyslenou, jestlı pojede se mnou. Nakonec sı me jen vyfotıl a ja prı rannı prochazce po meste prısel na dalsı vec.

Ten vcerejsek byl omyl, vystoupıl jsem o jednu zastavku drıv, nez jsem mel v planu!:-)

Napsano v pondelı 12.10.2010 v mestecku Ürgüp / Kapadokıe, kde uz se dejou jıny vecı a jen tak dopredu prozradım, ze dnes mı zastavıla vsechna projızdejıcı auta, tzn. 4 a je to tadu surealıstıcka blaznıvost, jakou jsem v zıvote nevıdel a jen by me zajımalo, jestlı o tomhle vedel Dalı:-)

1 komentář: