pátek 24. srpna 2012

BOOM Festival 2012 aneb cesta stopem do Portugalska a zase zpátky (1/3)

Vesmir komunikuje a tentokrat to bude skrze clanek o nejneuveritelnejsi a nejuveritelnejsi akci, jakou jsem kdy navstivil. Tydenni shromazdeni kmene / Boom Festival v Portugalsku. Neopomenu ani stopovaci akci pod kodem "zacina velky navrat do Spanelska". V teto casti se nachazi cesta tam.. Uzijte si cteni! Jestli se da energie predavat i pres pismenka tak si poskocite:-)

Celý výlet:
6576 km / 26 DNÍ / 42 AUT / 4 KAMIONY / 1 SMART / 1 TRAKTOR / 1 KARAVAN / 4 BUSY 

Stopovaci dobrodruzo, cesta skoro do Madridu a zazracny Hynek
Cil je tedy BOOM, google mapa ukazuje Praha - Idanha a Nova 2550 km, ja z toho ale vymackam 2900.. Vyuzivam ty moderni technologie a necham si poradit od http://hitchwiki.org/ kdepak mam v Praze zvednout palec. Misto je romanticke, par minut na mne dohlizi policie, ale jelikoz se ji nebojim, tak me nechavaji a ja se po prvni hodine posouvam kus za Plzen. Na najezdu na dalnici nachazim nove pantofle a beru je do party. O kus dal auto s nemeckou poznavackou, tak neco zbrblam nenemecky, ptam se na rustinu a anglictinu a asi po dvou minutach zmetene konzervace zjistujeme ze jsme Cesi. Dobre to zjistit po minutach a ne po hodinach. Pohodicka konci a pokracuje v Norinberku, kdy se mi nepovede vystoupit a koncim nekde kompletne ztracenej na severu od me dalnice chodici tam a zase zpet na zahradnim predmesti. Ale je to krasne, nejsem tady abych si neuzival kazdy okamzik, takze me to celkem bavi a jen se tesim, co to krom ted a slepych ulicek prinese. Prinasi to najiti se, stop s Michailem zpet na dalnici a prujezd mestem Schwabach, kde maji nejmladsi matku v Nemecku, 12let. To je cenna informace, kterou si clovek v ceskem bulvarnim tisku neprecte, i to je prinos stopovani. Poslednich pet minut, je za pet deset, tak to vydrzim a jdu spat. Jenze takhle pri veceru se dejou velky veci. A tak na me z kaminou Hynek zkousi, zda jsem Cech a ja jsem, takze prisedam a zacina nase velka jizda. Prvni den koncim na romanticke loucce, ubranic se slimackum a zitra se naseda zpet do kamionu. Tot byl den 01, pondeli 23.7.2012.

Kastilie, traktor a cesty na opacnou stranu
S Hynkem to krajime kilak za kilometrem, 90 za hodinu, s nami asi tisic televizi vzadu, krev redena kofeinem a jak cesta, tak hovor bezi dal. Dalsi vecer testuju hopaci sit v luxusnim lesiku a vlastne uz je najednou ctvrtek, den 04, novy stopovaci rekord s jednim vozem je upecen, pres 1700km a ja vystupuju kousek pred Madridem a zacina to vsechno na novo, Kastilie! 

Zvedám tedy palec Španělsku, zpět v Mecce stopařů:-) Ale docela to i jede a dokonce končím u Diega doma, cpem se tortillou, jointa v ruce a v druhé pivo, takže si nestěžuju a jedu z nádherné starobylé Segovie dál. Na konci dne mě děda veze místo dolu nahoru, úplně jinam než jsem chtěl. Tak nepřemýšlím a pokračuju, chystá se bouře, tak jedu dál a v Santa María la Real de Nieva končí můj den sprintem a budováním stanu, ten tímto chválím, tormentu jsme přežili a ještě jsem naspal dlouhých a potřebných 13 hodin. Po večerní romantické 1,5hodině čekání ráno přidávám ještě jednu a pak stejně jedu jiným směrem. Proč ale ne? Je to tu nádherné, hradby, mini vesnice. A do toho tu najednou nejsou auta, jdu bos, slunečnicové pole na levoboku a místo stopování mě zastavuje traktor a veze mě až do hospody. Pak zase pěšky, staví chlapík co jede taky z hospody (ta se jmenuje "centro social"). A zase hradbičky, procházka a asi hodina čekání. No je to romantika, chybí už jen další zásek na nájezdu, Salamanca - ale rovnou dálnice, nájezd. Nu což, Portugalsko se blíží. Ne, naopak. Hrozně milá rodinka, ale jedou do Salamanky, takže z dálnice do centra, pak kavárna, hitchwiki, spaní někde za městem a ráno už končí náš stopovací výlet tam. Bere mě Sun Bird s Flag až na BOOM FESTIVAL do Portugalska!


FOTKY na  http://www.indarokle.over.cz/2012/yes2life/flow.html 






Žádné komentáře:

Okomentovat